با کودکان بدغذا چگونه رفتار کنیم؟ این وسایل را نباید در آشپزخانه نگهداری کنید فریب مردم با درج «بدون کلسترول» روی روغن‌های نباتی رایج‌ترین مشکلات سلامتی در میان آقایان چگونه اموال خود را پیش از مرگ به دیگری منتقل کنیم که مالیات کمتری دهیم؟ پیش‌بینی بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صبح خود را با این غذا‌ها شروع کنید تا در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید چگونه مصرف‌گرایی زندگی شما را ویران می‌کند؟ برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها | چرا نباید از سفید کننده برای پاک کردن کپک استفاده کرد؟ ترفند‌های کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟ انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با التهاب چشم، ناشی از حساسیت چه کنیم؟ حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

محموله دارویی بیماران SMA توسط هلال احمر به کشور وارد شد

  • کد خبر: ۱۷۸۴۰۶
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
محموله دارویی بیماران SMA توسط هلال احمر به کشور وارد شد
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از ورود محموله دارویی بیماران SMA به کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا عسکری اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، محموله داروی اسپینرازا (Spinraza) که برای درمان بیماران SMA استفاده می‌شود را به کشور وارد کرد و این دارو به‌زودی و با برنامه‌ریزی و نظارت وزارت بهداشت در دسترس بیماران قرار می‌گیرد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر امیدوار است از این طریق بتواند رنج بیماران را کاهش داده و گامی عملی در جهت افزایش کیفیت زندگی این افراد و خانواده‌های آن‌ها بردارد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی گفت: نوسی‌نِرسن (Nusinersen) با نام تجاری اسپینرازا (Spinraza)، نخستین دارو برای درمان بیماری SMA است که سال ۲۰۱۶ مورد تأیید سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفت و اکنون در بیش از ۵۰ کشور جهان استفاده می‌شود. پس از تصمیم وزارت بهداشت در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ درخصوص تأمین داروی مورد نیاز این بیماران، بعد از ۹ ماه انتظار دومین محموله داروی اسپینرازا (Spinraza) توسط جمعیت هلال احمر در دسترس بیماران کشور قرار می‌گیرد.

عسگری اضافه کرد: SMA یا همان آتروفی عضلانی نخاعی یک بیماری عصبی ـ عضلانی نادر است و در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نفر در ایران که اکثر آنان را کودکان تشکیل می‌دهند، به آن مبتلا هستند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->